Заняття-подорож

ГУРТОК « ПРИРОДА І ФАНТАЗІЯ»


ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ


                        Тема: Скульптура «Зайченя в лісі».
Розрахована на 1  заняття.


Дата, час і місце проведення: 22.01.14 р., 14-00 – 16-00, к. № 1.


Учасники заняття:  
   -   група № 1
   -   вік 6-12 років
   -   рік навчання перший
   -   кількість 15 гуртківців


Мотивація та актуалізація:
-  засвоїти різні способи з’єднання мушель;
- закріпити знання про різновиди мушель, навички роботи з природним матеріалом;
- розвивати у гуртківців увагу, уяву, фантазію, логічне мислення, творче ставлення до праці,  вміння конструювати та  доцільно використовувати набуті знання;
- формувати здібність оцінки та самооцінки робіт, почуття здорового суперництва;
-  виховувати любов до навколишнього середовища, бережливе ставлення до неї.


Тип заняття: заняття-подорож.


Форма організації: групова.


Інструменти та матеріали: клеєвий пістолет, пензлики, клей ПВА, фарби, туалетний папір, мушлі, шишки, кора, пінопласт, бісер, намистини.


Обладнання: плакати з морським та лісовим пейзажами,
фото різновидів мушель, два кошика, пов’язки для очей,
технологічна картка «Виготовлення зайченя з мушель»,
фото поетапного виготовлення роботи.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ


І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
1)Зупинка «море».
2)Зупинка «Зимовий ліс».
3)Майстерня на галявині.
4)Перерва (за необхідністю).
5)Повернення в майстерню.
              ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків заняття

                         ХІД  ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент.
      Привітання. Перелік присутніх та відсутніх. Емоційна установка .
                  Гарного дня усім вам бажаю,
                  Плідної праці від вас я чекаю.
                  Заняття у нас буде найнезвичайне,
                  В мандрівку сьогодні разом вирушаймо!


                 ІІ. Основна частина.
  1. Зупинка «Море».
    Сьогодні ми з вами, не виходячи з кабінету, спробуємо помандрувати. І першою нашою зупинкою буде…
(З’являється картина морського пейзажу.)
Звичайно ж, море.
                      Море безкрає… Чарівна блакить!
                      Хвиля зітхає і тихо шумить…
                      Котяться хвилі, змивають пісок.
                      Дивно навколо: все наче з казок.
Усі ви багато разів були на морі. Тому не важко, заплющив очі, уявити шум моря, як ви йдете по м’якому піску, і хвилі котяться до ваших ніг… Уявили?   
      А що ж за дорогоцінний скарб виносить море на пісок? Звичайно, мушлі.
Так давайте згадаємо, які мушлі Азовського моря найчастіше потрапляють до наших рук. Я буду показувати вам мушлі, а ви їх називатимете. А щоб вам було легше згадати назви мушель, правильна відповідь буде схована серед двох невірних.
а) кругловидка; б) серцевидка; в) серцелюбка.


pres_5_007.bmp
а) тая морська; б) мая весняна; в) мія піщана.


pres_5_008.bmp
а) рапана; б) устриця; в) мідія.
     
      Молодці! Так давайте візьмемо ці дари моря і відправимось до  наступної зупинки.


     2)   Зупинка «Зимовий ліс».
(З’являється картина зимового лісу).
      Наша наступна зупинка – ліс. Дуже красиво взимку у лісі, особливо в хвойному.  Уявіть собі височенні зелені ялинки у сніжному мереживі, усе навкруги наче вкрите білою ковдрою, свіже повітря і неймовірна казкова тиша.
      Ліс – добрий чарівник. Багато своїх скарбів дарує він людям. Давайте ж згадаємо, які лісові дари ми використовуємо на гурткових заняттях. (Шишки, жолуді, кору, гілочки та ін.) Сьогодні нам теж знадобиться лісовий дарунок.
      Давайте пограємо в гру «Шукачі скарбів».
        
(Двом гравцям зав’язують очі, дають в руки кошики, на столах розкидають шишки. Завдання гравців зібрати в свої кошики якнайбільше «скарбів». При бажанні гру можна провести декілька разів.)
      Заберемо ж собою ці скарби та вирушаймо далі.


  1. Майстерня на галявині.
Наша наступна зупинка – майстерня на галявині.
Усі ви напевно думаєте, навіщо ми зібрали мушлі й шишки? Що ж ми
сьогодні будемо робити? Давайте розгадаємо кросворд, який допоможе визначити героя сьогоднішнього заняття.
  1. Дерево струнке, красиве,
   Білошкіре та звабливе.
   Чорних цяток ціла низка…
    Зветься дерево…(берізка)
  1. Дзьоб і крила вони мають,
   В небі високо літають.
   Знають навіть дітлахи,
   Що створіння ці…(птахи)
  1. Гляньмо на картину нині:
   Білий сніг, а небо…(синє)
  1. В вовка є руда сестриця,
   Дуже хитра. То…( лисиця)
  1. У барлогу міцно спить
   Взимку велетень…(ведмідь)
                                   1.    Б е р і
                                   2.        П т
                                 3.     С и н
                                 4.  Л и с и
                              5. В е д м і д
 з
 а
 є
 ц
 ь
к а
х и

я


Вірно, це лісовий мешканець – заєць. Ось такого зайчика (демонстрація готового виробу) зробить кожен з вас на згадку про сьогоднішню подорож.
     Етапи виготовлення поробки пояснюються за технологічною картою.
      А щоб зайчик почував себе як вдома у лісі, ці шишки перетворимо на лісових красунь.
              
      Ну що, усі готові до роботи? Але перш ніж відкриється наша майстерня, згадаймо правила, які діють усюди. Правила безпеки. Сьогодні для роботи нам потрібен силіконовий пістолет. Яких правил безпеки треба додержуватись при роботі з цим електроприладом.
- Вмикати та вимикати електроприлад сухими руками, тримаючись за вилку.
- Не залишати ввімкнений прилад без нагляду.
- Ставити прилад вертикально.
- Починати роботу з пістолетом тільки після того, як з’явиться крапля розплавленого силікону.
- Працювати дуже обережно, не торкаючись руками витікаючого силікону, щоб не обпектись.
- Не використовувати пошкоджений прилад.
      А тепер настав час і попрацювати.
      Гуртківці, користуючись технологічною карткою, виготовляють скульптурну композицію «Зайченя у лісі».


  1. Перерва.
       За необхідністю оголошується перерва. Проводиться гра «Веселий потяг», у якій діти, утворивши потяг, танцюють під музику, виконуючи команди керівника гуртка: «Взяти одне одного за плечі, за талію,за вуха, за коліна» та інші.


  1. Повернення в майстерню.
      Після перерви діти продовжують виконувати завдання.
По закінченню роботи учні прибирають свої робочі місця.


ІІІ.  Заключна частина. Підведення підсумків заняття.
      Аналіз якості виконаної практичної роботи, характеристика помилок, визначення найкращих поробок.




Заключна бесіда:
  1. Що нового та цікавого ви дізнались на занятті?
  2. Які враження залишились у вас?
  3. Як ви можете застосовувати здобуті знання у повсякденному житті?
                Плекайте здібності в собі,
                Талант старанно розвивайте,
                 Майстерність рук, тепло душі
                 У працю радісно вкладайте!
Нехай ці слова стануть вашим девізом! До наступної зустрічі.







                ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА №37.
             Виготовлення зайченя з мушель.
Інструменти і матеріали: силіконовий пістолет, пензлик, фарби, клей ПВА, туалетний папір, підставка, мушлі.
  1. Підібрати мушлі.
12 002.JPG
  1. Тулуб та голову зайця склеїти за допомогою туалетного паперу, змоченому у клеї ПВА.
12 001.JPG


  1. За допомогою силіконового пістолету склеїти мордочку зайця.
          12 003.JPG


  1. Приклеїти вуха та очі зайця.


12 004.JPG.




  1. Приклеїти до тулуба голову, ручки та хвіст.


12 005.JPG


  1. На підставку приклеїти нижні лапи зайця. До лап приєднати усю фігурку. Заєць готовий.


1 001.JPG

Немає коментарів:

Дописати коментар