Результат педагогічної діяльності

Вирішення проблем розвитку та популярізації гуртків декоративно- ужиткового мистецтва

«Лише той, хто палає сам, здатен запалити інших»

Вирішуючи завдання вдосконалення технічної майстерності вихованців через створення умов для різнобічної творчої самореалізації, вдалося досягти низки вагомих «перемог»:
  1. Поєднуючи специфічні види діяльності (аплікація та плетіння соломкою) з елементами образотворчого мистецтва (створення власних ескізів, поєднання мистецьких технік), науково-технічної творчості (створення інтерактивних іграшок, панно та картин), сценічних виступів (презентації гуртків, проведення ігрових програм,  загально клубні  та   внутрішньо  гурткові масові заходи   
тощо), оздоровчо-туристської діяльності (участь у міських туристських  святах,  походи  для  збору  природного  матеріалу) дозволило залучити до занять у гуртках більшу кількість дітей.

  1. Традиційна форма організації навчального процесу у ПНЗ – гурткове заняття – за довгі роки довела свою ефективність та оптимальність. Проте у гуртках художньо-естетичного напряму все більше місце рекомендується відводити пізнавально-творчим видам праці вихованців, де замість механічного повторення прийомів викладача, діти свідомо включаються в експеримент, пошук. Творчий зміст завдань дає змогу гуртківцям не просто опанувати навчальну програму, але й аналізувати, комбінувати, шукати нові способи самореалізації. Розвиваючи творче мислення вихованцям педагог не лише формує здібності до декоративно-ужиткового мистецтва учнів, але й психологічно готує їх до творчої праці. Перед керівником гуртка постає задача допомогти оволодіти   важливими навичками, засвоїти та закріпити практично отриманий на заняттях теоретичний матеріал; сприяти всебічному розвитку особистості, виявляти різноманітні здібності дітей.
Використання нестандартних форм проведення гурткових занять (заняття-подорож, спільна творча справа, взаємонавчання, змагання, ділова гра, заняття-свято та інші), широке використання квестових технологій (як під час  проведення занять, так і в виховних заходах), співпраця з педагогами та дитячими колективами закладу, внесення творчих елементів навіть у рутинну
механічну справу (наприклад, чищення соломи) допомогло зробити навчально-виховний процес більш цікавим для дітей, що сприяло формуванню більш стійкого колективу та залученню  гуртківців старшого віку.
G:\2015-04-24 кто сверху\кто сверху 036.JPG G:\2015-04-24 кто сверху\кто сверху 111.JPG
  1. Творче зростання вихованців неможливе без творчого розвитку педагога. Лише той, хто палає сам, здатен запалити інших. Постійний пошук нових форм, методів та мистецьких технік, удосконалення загальновідомих та розробка власних технологій  плетіння і аплікації соломкою, адаптація типових навчальних програм до можливостей та бажань вихованців дозволило зробити заняття цих гуртків не лише цікавими, але й результативними. Велика кількість перемог у виставках, конкурсах та змаганнях різних рівнів підняло соціальну престижність даного виду діяльності, зробивши декоративну творчість конкурентно-спроможною на фоні «яскравих» танців та співу.
  1. Участь у роботі Практичного педагогічного клубу «Зоряний пошук», керівництво методичним об’єднанням педагогів з декоративно-ужиткового мистецтва, призвела до необхідності постійної самоосвіти та самовдосконаленню, як педагога, що допомогло проаналізувати діяльність вихованців та  визначити умови для максимальної самореалізації гуртківців.

Немає коментарів:

Дописати коментар