Розглянемо види діяльності та форми їх реалізації на прикладі гуртків «Аплікація соломкою», «Плетіння із соломки» та «Природа і фантазія».
- Навчально-пізнавальна діяльність – це безпосередньо гурткові заняття, на яких діти здобувають нові знання, власний досвід, на яких базується формування різноманітних життєвих компетенцій.
- Трудовий вид діяльності переважно реалізує здобуті під час занять практичні вміння та навички.
- Комунікативний розвиток вихованців відбувається і в навчально- виховному процесі, але більш ефективним є вільне (неформальне) спілкування на всіх рівнях: керівник гуртка – дитячий колектив, педагог - гуртківець, в процесі міжособистісної взаємодії вихованців.
- Аксіологічна (ціннісна) діяльність реалізується під час формування дитячого колективу, в ході виховних бесід та співбесід, через позитивний особистий приклад керівника гуртка. Таким чином формуються ідеали загальнолюдської моралі.
- Художньо-естетичний розвиток є невід’ємною складовою навчально-виховного процесу. Окрім того гуртківці мають змогу реалізувати себе через участь у культурно-масових заходах, конкурсах та змаганнях різних напрямів та рівнів.
- Пізнання культури, звичаїв та традицій рідного краю, знайомство з мистецькими техніками пращурів дають можливість дітям проявити себе як громадянина та патріота.
- Оскільки специфіка гуртка обмежує рухливу активність, спортивно-оздоровча діяльність компенсується участю у позазакладних заходах, пов’язаних з особистими захопленнями педагога та специфікою гурткової роботи (спортивний та оздоровчий туризм, колективний збір природного матеріалу для поробок тощо).
- Робота з урахуванням потреб колективу, в контексті організації дитячого самоврядування є одним з аспектів суспільно-корисної діяльності.
- Останні роки намітилася тенденція до збільшення у гуртковому контингенті дітей молодшого віку. Що і зумовило підвищення значущості використання ігрових методик у навчально-виховному процесі, які відкривають нові шляхи для самореалізації вихованців.
Тож для максимальної самореалізації гуртківців необхідно виконання наступних умов:
- добровільність й масовість участі дітей у позашкільному навчально-виховному процесі;
- диференціація вихованців за інтересами та спрямованістю на визначений вид діяльності;
- корегування програми занять з урахуванням індивідуальних інтересів, здібностей та рівня підготовки дитини;
- загальнодоступний, масовий, суспільно-корисний характер діяльності гуртка, зорієнтований на практичні та особистісно значущі для кожного вихованця завдання;
- різноманіття сфер спілкування, можливість неформальної взаємодії керівника гуртка та дитячого колективу;
- і, як один з головних, чинників, що сприяють вільній та максимальній самореалізації особистості, - створення творчої й доброзичливої атмосфери.
НЕОБХІДНІ УМОВИ
ДЛЯ МАКСИМАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ГУРТКІВЦЯ
Немає коментарів:
Дописати коментар