Особистісно-діяльнісний базис

Розглянемо види діяльності та форми їх реалізації на прикладі гуртків «Аплікація соломкою», «Плетіння із соломки» та «Природа і фантазія».
  1. Навчально-пізнавальна діяльність – це безпосередньо гурткові заняття, на яких діти здобувають нові знання, власний досвід, на яких базується формування різноманітних життєвих компетенцій.
  1. Трудовий вид діяльності переважно реалізує здобуті під час занять практичні вміння та навички.
  1. Комунікативний розвиток вихованців відбувається і в навчально- виховному процесі, але більш ефективним є вільне (неформальне) спілкування на всіх рівнях: керівник гуртка – дитячий колектив, педагог - гуртківець, в процесі міжособистісної взаємодії вихованців.
  1. Аксіологічна (ціннісна) діяльність реалізується під час формування дитячого колективу, в ході виховних бесід та співбесід, через позитивний особистий приклад керівника гуртка. Таким чином формуються ідеали загальнолюдської моралі.



  1. Художньо-естетичний розвиток є невід’ємною складовою навчально-виховного процесу. Окрім того гуртківці мають змогу реалізувати себе через участь у культурно-масових заходах, конкурсах та змаганнях різних напрямів та рівнів.
  1. Пізнання культури, звичаїв та традицій рідного краю, знайомство з мистецькими техніками пращурів дають можливість дітям проявити себе як громадянина та патріота.
  1. Оскільки специфіка  гуртка обмежує  рухливу активність,  спортивно-оздоровча діяльність компенсується участю у позазакладних заходах, пов’язаних з особистими захопленнями педагога та специфікою гурткової роботи (спортивний та оздоровчий туризм, колективний збір природного матеріалу для поробок тощо).
  1. Робота з урахуванням потреб колективу, в контексті організації дитячого самоврядування є одним з аспектів суспільно-корисної діяльності.
  1. Останні роки намітилася тенденція до збільшення у гуртковому контингенті дітей молодшого віку. Що і зумовило підвищення значущості використання ігрових методик у навчально-виховному процесі, які відкривають нові шляхи для  самореалізації  вихованців.
Тож для максимальної самореалізації гуртківців необхідно виконання наступних умов:
  • добровільність й масовість участі дітей у позашкільному навчально-виховному процесі;
  • диференціація вихованців за інтересами та спрямованістю на визначений вид діяльності;
  • корегування програми занять з урахуванням індивідуальних інтересів, здібностей та рівня підготовки дитини;
  • загальнодоступний, масовий, суспільно-корисний характер діяльності гуртка, зорієнтований на  практичні та особистісно значущі для кожного вихованця завдання;
  • різноманіття сфер спілкування, можливість неформальної  взаємодії керівника гуртка та дитячого колективу;
  • і, як один з головних, чинників, що сприяють вільній та максимальній самореалізації особистості, - створення творчої й доброзичливої атмосфери.


НЕОБХІДНІ УМОВИ
ДЛЯ МАКСИМАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ГУРТКІВЦЯ

Немає коментарів:

Дописати коментар